Hoppa över till innehåll
Handla nu - Betala senare. Välj faktura i kassan.
Handla nu - Betala senare. Välj faktura i kassan.

FAQ

Jag har inte fått någon order- eller leveransbekräftelse, hur vet jag att ordern har gått igenom?

En orderbekräftelse skickas till din e-mail inom 24 timmar efter köptillfället. I vissa fall hamnar dessvärre mailen i skräpposten, eller bland oönskade mail. Vi ber dig därför se över dessa inkorgar så att orderbekräftelsen inte hamnat där. I första hand bör du kontakta vår kundservice och säkerställa att du har angivit den korrekta mailadressen, då att vi kan justera din mailadress. Lättast når du oss via mail kundservice@pluskost.se. 

 

Hur lång leveranstid har ni?

Det tar normalt 1-3 vardagar för PostNord att leverera ditt paket. Adresser på Gotland och i Norrland har normalt något längre leveranstid, men det brukar inte vara något problem.

 

Kan jag spåra mitt paket?

Vi skickar våra paket med PostNord och så fort beställningen har lämnat lagret skickas en leveransbekräftelse. Du får sedan en spårningslänk och kollinummer. Om du klickar på spårningslänken kommer du till PostNords hemsida och kan se vart ditt paket befinner sig. 

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Vi debiterar en avgift om 200 kr för alla beställningar som inte hämtas ut från det postombud dit beställningen skickats, samt förbehåller oss rätten att makulera dessa. Avgiften avser kostnader för returfrakt, hantering och administration.

 

Kan jag beställa till utlandet?

Ja det beror på, men i dagsläget levererar vi endast till Sverige, Finland och Danmark. Kontakta oss om du har frågor angående utlandet.

 

Hur kommer jag i kontakt med Klarna?

Det enklaste sättet att komma i kontakt med Klarna är att chatta med dem på deras hemsida eller via app. Du kan även ringa dem via 08-120 120 10. 

 

Jag har inte fått någon faktura. 

Klarna skickar sina fakturor via e-post och du kan enkelt hitta din faktura genom att ange din e-postadress vid "Hitta din faktura" på Klarnas hemsida www.klarna.com.