Hoppa över till innehåll
Fri frakt över 499:- • Leverans 1-3 dagar • Utvald hälsokost för det aktiva livet
Fri frakt över 499:- • Leverans 1-3 dagar

Öppet köp & Returer

Ångerrätt

Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Pluskost det inom 14 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen), maila till kundserivce@pluskost.se.

Ångerrätten gäller inte för livsmedel samt för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl (exempelvis skönhetsprodukter, koststillskott, läkemedel, intimprodukter). Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.

Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit denna är det viktigt att produkten är väl emballerad. Produkten ska skickas eller lämnas i retur inom två veckor räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätten inkommit till Pluskost. Använd vår medskickade returblankett.


Reklamation

Om en produkt är trasig eller på annat sätt defekt har du rätt att reklamera den. Börja med att ta bilder på det som är skadat eller defekt och skicka dessa tillsammans med ditt ordernummer till kundservice@pluskost.se.

Vi undersöker alltid noggrant de produkter du har beställt innan vi packar och skickar dem till dig. Detta för att minimera risken att du får fabriksskadat gods. Dock kan det ibland uppstå transportskador under frakten. Skulle produkten vara trasig eller felaktig när den anländer får du reklamera produkten. Inspektera mottagen produkt noga vid mottagandet.

Om du reklamerar en produkt kommer vår kundservice att höra av sig till dig inom sju arbetsdagar. Återsänd ingen produkt förrän vår kundservice hört av sig. Pluskost väljer om felet ska åtgärdas eller om du ska få en ny produkt. Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på www.arn.se. Om vi skulle hamna i en tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan också vända dig till Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) för att lösa tvister.

Så här gör du en retur eller reklamation

1. Kontakta kundservice

Skicka e-post till kundservice@pluskost.se eller ring 0709-555 359.

2. Förpacka returen väl och med lämpligt fyllnadsmaterial. Följesedeln/retursedel ska vara med i paketet och det ska förslutas ordentligt med tejp. Skriv vår returadress på paketet: 

Pluskost
Bolshedens industriväg 22
427 50 BILLDAL

3. Skicka tillbaka paketet.

Vi rekommenderar att du använder PostNord vid ditt närmaste postombud / uthämtningsställe.

Återbetalning

När vi har tagit emot och godkänt din retur kommer vi att kreditera din betalning hos Klarna och de gör sedan en återbetalning på samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas inkl skatt och avgifter. Returfrakt står du som konsument för.