Hoppa över till innehåll
Fri frakt över 499:- • Leverans 1-3 dagar • Utvald hälsokost för det aktiva livet
Fri frakt över 499:- • Leverans 1-3 dagar

Sekretessvillkor

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Slow made AB
Organisationsnummer: 559150-7602
Telefonnummer: 0709-555 359 (mån-fre 11-16)
E-postadress: kundservice@pluskost.se

Nedan kallar vi oss "Pluskost" eller "vi".

Följande allmänna köpvillkor (”Köpvillkoren”) gäller alla beställningar av produkter som görs av en kund via Pluskost, www.pluskost.se. För att göra ett köp i webbshopen måste du acceptera Köpvillkoren.
Pluskost ägs och drivs av Slow made AB

För konsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. Mer information finner du på Konsumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se.

Pluskost förbehåller sig att när som helst ändra Köpvillkoren, utan att meddela dig i förväg. Den version av Köpvillkoren som du godkänner vid din beställning gäller ditt köp.

Om du har några frågor om Köpvillkoren, vänligen kontakta oss på kundservice.

Tack för att du väljer att handla hos Pluskost!

Köpinformation

Allmänt

Alla priser på www.pluskost.se är inklusive moms. Fraktkostnad kan tillkomma beroende på ordervärde. I varukorgen och i kassan visas det totala priset inklusive moms efter att eventuella rabatter är avdragna. Pluskost förbehåller sig rätten att göra ändringar av priser och sortiment utan att avisera i förväg.

Pluskost reserverar sig för eventuella förseningar, vid tekniska problem, prisfel, saldofel, bristfällig eller felaktig produktinformation och nyansskillnader. Vi förbehåller oss även rätten att stryka en beställning om vi ser att särskilda skäl föreligger. Som konsument har du rätt att reklamera vara om fel föreligger eller om dröjsmål med leveranstiden varit av väsentlig betydelse. I det fall en bild är felaktig så ska hänsyn tas till den skriftliga informationen. Slutförsäljning måste uppdagas innan orderbekräftelsen skickats.

Beställning

Pluskost är en webbutik och tar endast emot beställningar via webshopen. Vi levererar endast till Sverige. Om leverans önskas till ett annat land vänligen kontakta kundservice.

Du måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att handla på Pluskost.

Avtal om köp inträffar när Pluskost har skickat en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit i kassan. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att din beställning stämmer.

När du gör en beställning i kassan registrerar du dig för vårt nyhetsbrev med att ange din mailadress. Om du önskar avsluta prenumerationen gör du det enkelt genom att klicka på länken “Avprenumerera” i nyhetsbrevet eller kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och ändra produktsortiment utan föregående avisering. I dessa fall förbehåller vi oss rätten att ändra i eller annullera en beställning om priset varit uppenbart felaktigt. Detta gäller även om orderbekräftelse redan har mottagits.

Betalning

Du genomför en beställning genom att klicka på “Slutför köp” i kassan. Om du har fått en rabattkod använder du den i kassan innan du slutför ditt köp. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder med andra rabatter eller flera rabattkoder. Genom att genomföra en beställning på www.pluskost.se godkänner du att Pluskost överlåter sin kundfordran till Klarna AB via betalningslösningen Klarna Checkout. I kassan visas information om vilka betalsätt som är tillgängliga för dig vid köptillfället. Beroende på betalsätt kommer olika uppgifter att efterfrågas av dig. Om Klarna väljer att ta en kreditupplysning på dig så ses det inte av någon annan som begär en kreditupplysning om dig och det påverkar inte din kreditvärdighet. Klarna skickar även en kopia på kreditupplysningen per post till dig. 

Leverans

En orderbekräftelse skickas ut inom 48 timmar efter köptillfället och från det datumet börjar leveranstiden räknas.

När ditt paket skickats tar det normalt 1-2 vardagar för PostNord att leverera det. Adresser på Gotland och i Norrland har normalt något längre leveranstid. Leveransförseningar kan förekomma och vi kan inte lämna någon garanti för leveranstiden. Om Pluskost inte kan åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har du som konsument rätt att häva köpet.

När du slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du anger vid köpet. När ditt paket sedan är klart att lämna vårt lager skickar vi en leveransbekräftelse med spårningslänk och ditt kollinummer. När du klickar på spårningslänken kommer du till PostNords tjänst för att spåra var ditt paket är. Om vi bedömer att din order kan få plats i brevlådan skickas den som varubrev, om den är större eller innehåller produkter med 18-årsgräns skickas den istället som paket till ditt närmaste utlämningsställe. För att hämta ut ditt paket behöver du giltig legitimation och det kolliid / löpnr som du får via SMS.

Vi debiterar en avgift om 200 kr för beställningar som inte hämtas ut från det postombud dit beställningen skickats, samt förbehåller oss rätten att makulera dessa. Avgiften avser kostnader för returfrakt, hantering och administration.

Ångerrätt, reklamation och retur

Ångerrätt

Som konsument har du rätt till 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Pluskost det inom 14 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen), maila till kundserivce@pluskost.se.

Ångerrätten gäller inte för livsmedel samt för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl (exempelvis skönhetsprodukter, koststillskott, läkemedel, intimprodukter). Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt.

Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit denna är det viktigt att produkten är väl emballerad. Produkten ska skickas eller lämnas i retur inom två veckor räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätten inkommit till Pluskost. Använd vår medskickade returblankett.


Reklamation

Om en produkt är trasig eller på annat sätt defekt har du rätt att reklamera den. Börja med att ta bilder på det som är skadat eller defekt och skicka dessa tillsammans med ditt ordernummer till kundservice@pluskost.se.

Vi undersöker alltid noggrant de produkter du har beställt innan vi packar och skickar dem till dig. Detta för att minimera risken att du får fabriksskadat gods. Dock kan det ibland uppstå transportskador under frakten. Skulle produkten vara trasig eller felaktig när den anländer får du reklamera produkten. Inspektera mottagen produkt noga vid mottagandet.

Om du reklamerar en produkt kommer vår kundservice att höra av sig till dig inom sju arbetsdagar. Återsänd ingen produkt förrän vår kundservice hört av sig. Pluskost väljer om felet ska åtgärdas eller om du ska få en ny produkt. Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på www.arn.se. Om vi skulle hamna i en tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan också vända dig till Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) för att lösa tvister.

Så här gör du en retur eller reklamation

1. Kontakta kundservice

Skicka e-post till kundservice@pluskost.se eller ring 0709-555 359.

2. Förpacka returen väl och med lämpligt fyllnadsmaterial. Följesedeln/retursedel ska vara med i paketet och det ska förslutas ordentligt med tejp. Skriv vår returadress på paketet: 

Pluskost
Bolshedens industriväg 22
427 50 BILLDAL

3. Skicka tillbaka paketet.

Vi rekommenderar att du använder PostNord vid ditt närmaste postombud / uthämtningsställe.

Återbetalning

När vi har tagit emot och godkänt din retur kommer vi att kreditera din betalning hos Klarna och de gör sedan en återbetalning på samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive skatt. Returfrakt står du som konsument för.


Personuppgifter

Pluskost följer reglerna i Dataskyddsförordningen (2016/679). De personuppgifter som du uppger vid beställning registreras i våra system för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Dina personuppgifter skyddas av Pluskost och delas enbart med tredje part om det är nödvändigt för att vi ska kunna fullfölja vårt åtagande gentemot dig, t ex distributörer för leverans eller system för betalning. Vi dokumenterar eventuell kommunikation via mail för att kunna ge dig den service du kan förvänta dig av oss. 

Vi samlar också viss information om hur du använder vår webshop, t ex vilken webbläsare du använder, från vilken stad du besöker oss samt hur du navigerar på sidan, samt information om dig som besökare, så som t ex ålder, kön och vilken typ av enhet du besöker vår webshop ifrån. Den här informationen kan vi använda för att förbättra vår hemsida, vår produkt och vår service. Vi sparar dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för oss för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig, men aldrig längre än ett år efter att vår relation till dig upphört. 
Du har rätt till att en gång om året, kostnadsfritt och på förfrågan, få information om vilka personuppgifter vi har om dig och hur dessa används. I händelse att de personuppgifter vi har om dig är felaktiga har du rätt att få uppgifterna i fråga rättade eller raderade. Kontakta kundservice@pluskost.se för att få tillgång till denna information. 


Cookies

Pluskost använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt vid ditt besök. En del cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera bra medan andra används för att vi ska kunna förbättra webbplatsen och användarupplevelsen eller för att skapa mer relevant marknadsföring. Vi använder cookies t.ex. för att komma ihåg innehållet i din varukorg, din inloggning och för att visa dig produkter som vi tror kan vara av intresse just för dig. Du behöver tillåta cookies på vår sajt för att kunna handla men du kan alltid välja att blockera de cookies som du inte vill ska sparas.


Copyright

Allt innehåll och alla immateriella rättigheter, såsom varumärken och upphovsrätt på pluskost.se tillhör Pluskost / Slow made AB. Innehållet kan vara, men är inte begränsat till, text, bild, grafik, video, ljud eller andra format eller media. All användning av pluskost.se eller dess innehåll, inklusive kopiering eller lagring av sådant innehåll i dess helhet eller delar av detta, annat än för ditt personliga, icke-kommersiella bruk, är förbjudet utan tillstånd från Pluskost.


Övrigt

Svensk materiell rätt ska tillämpas avseende köp från Pluskost.

Dessa Köpvillkor utesluter eller begränsar inte vårt ansvar där det skulle vara olagligt att begränsa eller utesluta sådant ansvar. Pluskost tillämpar gällande konsumentlagstiftning.

Vi reserverar oss för eventuella brister eller fel i information om produkter, nyansskillnader på grund av olika skärminställningar, bilder, priser, lagersaldon eller tekniska fel, som vi förbehåller oss rätten att ändra eller korrigera när de kommer till vår kännedom. Som konsument har du rätt att reklamera vara om fel föreligger eller om dröjsmål med leveranstiden varit av väsentlig betydelse. I det fall en bild är felaktig så ska man ta hänsyn till den skriftliga informationen. Slutförsäljning ska uppdagas innan orderbekräftelsen skickas ut.

Pluskost ansvarar inte för att fullgöra förpliktelse avseende mottagen beställning om och i den omfattning som förpliktensen inte kan fullgöras på grund av omständighet som ej skäligen kunnat förutses, inkluderande bl.a. krig/krigsliknande händelse, naturkatastrof, brand, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, transportproblem, ändrad lagstiftning samt därmed jämförbara händelser. Förekomst av force majeure händelse innebär att Pluskost befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Pluskost ansvarar inte för indirekta förluster som uppstår till följd av den huvudsakliga förlusten eller skadan. Vår maximala ansvarsskyldighet gentemot dig för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med din beställning på Pluskost webbplats är begränsad till det totala beloppet för din beställning.

Sekretesspolicy

Vilken information sparar vi om dig?
Webbplatsen pluskos.se samlar in allmän information om besökare på den här webbplatsen via webbplatsstatistiken som skickas till servern när du begär en sida på Internet. Denna webbplats kräver inte någon personligt identifierande information, t.ex. namn eller företag.

Den här webbplatsen innehåller länkar till andra webbplatser. Pluskost.se är inte ansvarig för sekretesspraxis eller innehållet på sådana webbplatser.

Vad gör pluskost med informationen?
Demografiska och profildata används inte annat än att presentera på sajten och hjälper till att rikta in de typer av information och innehåll som ingår på webbplatsen.

www.pluskost.se kommer inte att sälja, byta eller handla med din personliga information som samlats vid köp. All information som du tillhandahåller i samband med en annons som publicerats på www.pluskost.se eller en extern marknadsföringskampanj i samband med en annons är inte skyddad enligt denna sekretesspolicy.

Vilka säkerhetsåtgärder vidtar pluskost.se?
Den här webbplatsen har säkerhetsåtgärder för att skydda förlusten, missbruk och ändring av informationen under vår kontroll. All registreringsinformation lagras på säkra platser på en lösenordsskyddad dator.

Kan besökare välja att utföra eller ändra personlig information?
Vår webbplats ger besökare möjlighet att välja bort att ta emot kommunikation från oss när vi begär information om besökaren. Den här webbplatsen ger även besökare möjligheten att ta bort sin information från vår databas, stoppa framtida e-post, avbryta vår tjänst och ändra och / eller ändra information som lämnats tidigare. De kan kontakta oss och vi genomför det.

Om du har några frågor om vår sekretesspolicy, vår hemsida eller din verksamhet med pluskost.se, kontakta: kundservice@pluskost.se